متابعين خجلي على تويتر

متابعين خجلي على الفيسبوك

 


العودة   منتديات خجلي > شعر - نثر - خواطر - قصائد - قصة - رواية - ثقافة > شعر - قصائد - قصايد صوتيه - همس القوافي - قصائد الشعراء

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 22 - 9 - 2013, 04:10 PM   #1

صعب المنال
خجلي موهوب
افتراضي شعر وطني 2014 , قصائد وطنية 2014 , اشعار وطنية 2014 , قصيدة وطني 2014



انا جايلك

--

انا اللي قتلت ثوارك

ومش خايف

وانا اللي سكت علي نارك

وانا اللي هدمتلك دارك

بقولها .. وبردو مش خايف

ولما الغُرب دخلوكي

وباعوا الارض قدامي

وباعوكي

سكت وقلت مش شايف

سنين وسنين

وانا مغلوب علي امري

وشايف ف السكوت عمري

وجوايا غضب

لكن

اثور ازاي

وف ضلوعي

الم ساكن

ولون داكن

محاوطني

مغميني

مخليني

بدون ملمح

ولا شايف

ولا عارف

ولو سالوني عن حبك

هقول عاشق

ومش عاشق

واحبك ليه ؟؟

وانا اللي كنت طول عمري

بقول عاشقك

ويوم ما هموت

اموت فيكي

وبين يدك

وبعتيني

احبك ليه ؟؟

وانا اللي فضلت

اقربلك

وتبعدني كرابيجك

واقربلك

واقولك ليه

ده انا ابنك



وانا اللي لونه من لونك

وانا نيلك

وانا طينك

بكبّرلك .. واعظّلملك

وترميني

احبك ليه

وانا اللي صبرت طول عمري

علي ظلمك

وادوق اكتر

وقال يعني لو اتكلمت

كان فرعونك اتاثر

قتلتيني

ومش عارف بحبك ليه ؟!

وليه عاشقك ؟!

وحتي لو دبحيتيني

بطيع امرك

انا عارف

قساوتك

من ورا قلبك

وظلمك ليا

مش ظلمك

ولو دوستي علي ولدك

انا راضي

بنار حكمك

مانا منك

وانا تكويني تكوينك

وانا ارضك

وانا دينك

ولما الضرب كان فيكي

ده كان فيا

ضربت بايدي ثوارك

وكان السوط علي ضهري

وف اديا

طب اعمل ايه

وانا عاجز

ده لما باعوكي قدامي

وانا ساكت

ده كان يوم الكفن ليا

...

انا جايلك

ابوس يدك

وارجّع حق ثوارك

وابيع روحي فدا مهرك

وازيح الغُرب من دارك

واقولك بس

سامحيني













آخر مواضيعي

0 برنامج اذاعة كامله , اذاعات مميزة
0 القبول للدراسات العليا في جامعة الدمام
0 صانع كرات مونديال البرازيل 2014 , كورة مونديال البرازيل 2014 , كرة القدم في كاس العالم 2014
0 لحم الغنم مع الارز
0 طريقة عمل بط روستو بالبرتقال , بط روستو بالبرتقال , طريقة تحضير بط روستو بالبرتقال , عمل بط روستو
0 فاطمة راجح ضحية جديدة في مستشفى جازان , ضحية جديدة في مستشفى جازان
0 مسجات خطوبه 2014 , رسائل ملكه 2014 , رسائل ومسجات خطوبه 2014
0 ديكورات جلسات حدائق 2013 , صور ديكورات جلسات حدائق 2013 , ديكورات حدائق 2013
0 صور دانية في برنامج الو فايز
0 المشاكل الزوجية في شهر رمضان , الحياة الزوجية في شهر رمضان


  رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
قصائد عزل 2014 , قصائدة مغازلة 2014 , قصيدة غزل 2014 , قصائد غزل فاحش 2014 صعب المنال شعر - قصائد - قصايد صوتيه - همس القوافي - قصائد الشعراء 0 22 - 9 - 2013 04:01 PM
قصائد عن الحب 2014 , قصيدة احبك موت 2014 , قصائد عن العشق والحب 2014 صعب المنال شعر - قصائد - قصايد صوتيه - همس القوافي - قصائد الشعراء 0 22 - 9 - 2013 03:54 PM
برنامج من اجلك وطني , محافظ الطائف يدشن برنامج من اجلك وطني , اخبار برنامج من اجلك وطني صعب المنال اخبار عامه - سياسيه - اقتصادية - عالمية - متنوعة 0 16 - 2 - 2013 02:32 PM
برنامج وطني لتطوير , وطني لتطوير , برنامج وطني , استحداث وظائف نسائية في برنامج وطني لتطوير صعب المنال اخبار عامه - سياسيه - اقتصادية - عالمية - متنوعة 0 18 - 1 - 2013 02:35 PM
برودكاست وطنية , برودكاست وطني , برودكاست اليوم الوطني ملآك بلاك بيري - برامج بلاك بيري - خلفيات بلاك بيري - ثيمات بلاك بيري 2 18 - 9 - 2011 11:30 AM


الساعة الآن 09:31 PM.


المواضيع المكتوبة في منتديات خجلي لاتعبر بالضرورة عن رأي الإدارة وإنما تعبر عن وجهة نظر كاتبها

Security team

تصميم دكتور ويب سايت


سعودي كول