متابعين خجلي على تويتر

متابعين خجلي على الفيسبوك

 


العودة   منتديات خجلي > عالم بنات حواء الخاص > عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 10 - 5 - 2013, 11:44 AM   #1

39 اهم نصائح لشباب البشرة 2013 , بشرة نضرة 2014 , نصائح لشباب البشرة 2015




اولا حالتك النفسية مهمة جدا حاولي بقدر الامكان تبعدي دماغل عن أمور ممكن تعكنن عليكي ودا أنك تغسلي عقلك والله مش هزار العقل كمان لازم تغسيلة

وتصفية من مشاغل الدنيا اليومية الي بتقابلنا كلنا ودا أذا اتبعتي رياضة معينة او حتي المشي اليومي أو القعدة مع اصدقاء حلوين يملوا القعدة بهجة يعني تبعدوا

عن الكلام الي يخص الاكل ومشاكل الرجالة والبيت

ثانيا ألاكل حاولي ديما يكون عندك في البيت أكبر كمية من الالوان الخضرا من الخضروات وتستعمليها بشكل يومي في ال 3 وجبات ولو بتشتغلي خدي معاكي ومتضحكيش علي كلامي - خيار- طماطم جامدة - جزر مقشر - وفاكهة من اي نوع

ثالثا الماء - مهم جدا تشربي السوائل سواء مياة أو حاجات دافية وياريت أعشاب طبيعية وأجمل حاجة ممكن انصحك بيها وهي سنة عن الرسول صلي الله علية وسلم
(السنا والسنون) وهي الشمر والينسون وممكن كوب يوميا بعد ماتصحي من نومك ومرة تانية في وسط النهار زي مابتشربي الشاي بأنواعة جربي كمان الشمر

والينسون ومتقوليش دا للاطفال أنتي كمان جسمك محتاج نفس الفؤاد الي في الاعشاب دي ومن أهم فوائد الشمر والينسون هو علاج جميع أنواع الانفلونزا
والتهاب الحلق وبلغم الصدر للمدخنين وراحة المعدة لاصحاب الحرقان الدائم وتهدئة الاعصاب للقلق المصاحب للنوم وراحة القولون للبتعاني من الانتفاخ الدائم

واذا كنتي بتشتكي من تغير دائم في ميعاد الدورة الشهرية واختلال هرموني والتهاب اعصاب ووجع ظهر وانتفاخ في الجسم بسبب حبس الماء الذائد عليكي

وعلي البردقوش ودا عشب موجود عند كل العطارين واجمل واطعم من الشاي والوصفة سهلة تغلي معلقة مع كوب ماء وتحلية بعسل بسكر زي ماتحبي وممكن

من غير سكر وتشربية وبالهنا والشفا علي صحتك يارب مرة يوميا ولما وزنك ينزل شوية ابقي ادعيلي

رابعا في حاجات بسيطة اوي ممكن تجيها وتستعمليها بأنتظام وهيكون ليها تأثير رائع علي بشرتك وهي وصفة جدتي (جلسرين وماء ورد وليمون ) واصحاب

البشرة الحساسة يقللوا في الليمون ) وتخلطي الجميع وتدهني يوميا ايديكي وبشرة الوجهة والرقبة وجميع جسمك اذا حبيتي وأبقي أفتكريني بالدعوة الحلوة

,اخيرا أطلبي ديما بالدعاء الجميل (اللهم حسن في خلقي وخلقي أنك القدير علي كل شيء)

وعلي فكرة عاوزة اقولك حاجة ديما شوفي نفسك جميلة لكي يراكي الاخرون جميلة ولاتقللي من قدر نفسك أبدا وهي ليست دعوة للغرور ماعاذ الله ولكن المثل

يقول كن جميلا تري الوجود جميلا. وشكرا علي حسن الاستماع.














آخر مواضيعي

0 اجمل رسائل تبريكات بالواليد 2014 ، رسائل للمواليد ، مسجات تهنئة حديثة
0 احدث توبيكات غدر- توبيكات غدر و خيانه 2013 - Nicest Topakat wounds ÎíÇäĺ 2014
0 ديكورات راقية - احلى اثاث مودرن - مجموعه من الاثاث راقى 2014
0 اقنعة للبشرة جديد ، احلى اقنعة للبشرة 2014 ، قناع عادي للبشرة العادية
0 صور سيارة الاعب كرستيانو رونالدو 2014 , اروع سيارة الاعب البرنغالي 2015 , كرستيانو رونالدو 2013
0 مكياج بناتى انيق 2013 - مكياج كيوت للصبايا 2014 - احلى مكياج بناتى
0 المسقعه بالطريقه اليونانيه 2014 - صينية باذنجان 2013 - طريقه روعه للمسقعه 2015
0 اجدد فساتين سوارية فخمة 2014 ، فساتين سوارية مطرزة 2013، ارقى موديلات للسهرات 2015
0 اجدد طرائف محششين حلوة ، نوادر تحشش منوعة 2014 ، نكت محشش مضحكة
0 احلى ديكورات منزلية 2015 ، ديكورات منزلية جميلة 2014 ، ارق ديكورات منزلية 2013


  رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ماسك الليمون لعيوب البشرة 2015 - طرق التخلص من عيوب البشرة 2013 - بشرة صافية 2014 أعماق السكون عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره 0 30 - 4 - 2013 10:54 AM
نصائح لصفاء البشرة 2013 ، تنقية البشرة 2014 ، نصائح لبشرة نقية 2015 أعماق السكون عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره 0 24 - 4 - 2013 08:38 AM
نصائح لاشراقة البشرة 2013 ، اشراق البشرة 2014، كيفية الحصول علي بشرة مشرقة 2014 آلُفَتآة آلُآسستثنئآئيَہ عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره 0 5 - 4 - 2013 11:46 AM
طريقة لجعل البشرة نضرة ، كيفية الحصول علي بشرة نضرة ، البشرة النضرة غلآآ رؤؤحي عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره 0 18 - 10 - 2012 11:07 AM
قناع لجميع انواع البشرة 2014 , وصفات لعلاج البشرة 2014 , نصائح لترطيب البشرة رحيق الجنه عالم حواء - العناية بالبشره - رشاقتك - شعرك - تبييض البشره 3 25 - 8 - 2012 05:45 AM


الساعة الآن 08:33 AM.


المواضيع المكتوبة في منتديات خجلي لاتعبر بالضرورة عن رأي الإدارة وإنما تعبر عن وجهة نظر كاتبها

Security team

تصميم دكتور ويب سايت


سعودي كول